De Krakause kou - Reisverslag uit Krakau, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu De Krakause kou - Reisverslag uit Krakau, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

De Krakause kou

Door: Swaaski, again

Blijf op de hoogte en volg Françoise

11 November 2017 | Polen, Krakau

Macadam, macadam, macadam dam dam dam, steenweg.

Na een goed ontbijtje, vandaag 370 kilometerkes gebold tot in Krakau. Mooie wegen, zeer weinig verkeer.
Het is vandaag dan ook in Polen feestdag: Onafhankelijkheidsdag. In Krakau veel mensen gezien die met Poolse vlagjes aan 't zwaaien waren.

Rond 15.00 u gearriveerd in ons hotel dat middenin de Joodse wijk Kazimierz gelegen is. "Al" onze bagage door de portier van 't hotel naar onze kamer gebracht (op een KAR). Wij moesten hiervoor langs de receptie en omdat de man achter de balie nogal opkeek heb ik dan maar gezegd dat wij voor 2 maanden op vakantie zijn (ja ons Coiseke neemt altijd nogal veel bagage mee hahahaha (en we hebben toch genoeg plaats in onze auto, dus....).

Na den uitpak nog efkes rondgestruind door de Joodse wijk (maar 't was al wat donker), iets gaan eten en dan nog wat in de bar rondgehangen.

Nu op de kamer ons strijdplan opmaken voor de komende 4 dagen.

UGHHH

SPREUK VAN DE DAG:
"Die Philosophie ist eigentlich Heimweh, trieb überall zu Hause zu sein"
(Friedrich von Hardenberg, 1772-1801)

(niet onbelangrijk als je lang onderweg bent)