Wij hebben ze laten bollen in Boleslawiec - Reisverslag uit Bolesławiec, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Wij hebben ze laten bollen in Boleslawiec - Reisverslag uit Bolesławiec, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Wij hebben ze laten bollen in Boleslawiec

Door: Swaaskietje

Blijf op de hoogte en volg Françoise

11 November 2017 | Polen, Bolesławiec

Goeienavond of beter gezegd goeienacht

Ja we zijn wat langer blijven hangen in het restaurant, annex bar/disco van ons hotel, het Ambasadahotel te Boleslawiec.

Amaai, was is me dat hier! Een psychedelisch hotel.
Eigenaar: Bogdan Nowak, een mimespeler die lang in Parijs gewoond en opgetreden heeft, samen met Marcel Marceau, een wereldbekende mimespeler.
Dat hij 20 jaar in Parijs geleefd heeft, was ook te zien op de menukaart, opgesteld in 4 talen waaronder ook Frans.

Bijzondere ervaring in a special place en voor bijna geen geld zeer goed gegeten én gedronken.

In het stadje zelf wordt je op bepaalde plaatsen toch efkes terug gecatapulteerd in de tijd (zie de foto's). In een miniwinkeltje dat tot de nok volgestouwd was, maar écht tot de nok, 2 kerststerren gekocht voor welgeteld 0,5 euro en betaald aan een miniminikassa bij een 'spitsmuis' en een miniminimini-rekeningetje gekregen (echt hilarisch), wij doen hier niks dan lachen.

In de namiddag in een kleine Poolse bistro een kleinigheid gaan eten: 2 grote pinten, een baguette van een 0,5 m en Pierogi (dumplings/empanadas) met kaas en looksaus (lekker), alles samen: 10 euro. De foto's spreken voor zich.

Morgen vertrek naar Krakau, waar we 5 dagen zullen blijven.

De big spenders.
xxx

• 11 November 2017 - 08:38

Martine:

In dat linten winkeltje wil ik ook wel eens rondneuzen. Mooie foto's!

• 11 November 2017 - 10:35

Marc En Martine:

liebe Freunden,

ik zal vanaf nu schrijven onder Marc en Martine, anders beetje verwarrend met de andere naamgenoot.
    Mooie foto's, weerom toffe reis en uiteraard verslag!
    Hopelijk hebben jullie beter weer want in den Belgique wordt het een kletsnat weekend!
    dikke kus
    Marc en Martine

• 11 November 2017 - 12:52

Vanessa:

Hej broer en sheunswester
    Ben ik blij dat ik elke avond een leuk verhaal kan lezen over jullie reis
    Ik ben er zeker van dat jullie dit verkocht krijgen aan iedereen beroemd

• 11 November 2017 - 15:26

Linda Coppens:

Goe bezig , mannekes.
    Geniet er van, dan doe ik da ook.