PAUZEKNOP - Reisverslag uit Rothau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu PAUZEKNOP - Reisverslag uit Rothau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

PAUZEKNOP

Door: Françoise

Blijf op de hoogte en volg Françoise

26 September 2023 | Frankrijk, Rothau

Morgen, goed zal ik ook nu weglaten

Vanmorgen wast ook weer bal populair en ik was er weer bij, allez 't is te zeggen: het was te doen in mijn koppeke en mijn maag! Gefeest dat ze daar hebben! Just, goe geraden: het was lang geleden, maar ik had een serieuze hoofdpijnaanval met de daarmee gepaard gaande misselijkheid, het gras heeft het geweten. Ik kan jullie wel vertellen dat dat op zich niet zo goed meevalt in zo'n rijdende cottage met een piepkleine 'sanitaire ruimte', maar alles gaat zei de manke.

Ik bevind me dan ook in een bevoorrechte positie, want my 'favourite nurse' is ook mee en die heeft mij liefdevol verzorgd. Na een aantal 'poepsnoepjes' en wat buitenzitten in een gemakkelijke stoel dichtbij het riviertje met de gebruikelijke washand tegen mijn voorhoofd, begon ik er dan door te komen (een halve dag om zeep[e-1f621], maar wat zijn een paar uren in een mensenleven?).

Dus toch nog een mooie wandeling van 5 km gedaan onder een staalblauwe hemel én plezante dinges gezien (zie fotookes).

Das ook nog iets. Dat was toch wel wat omhoog - 10% - is dat gene col buiten categorie???. Nu op zich geen probleem, maar ik stijg liever dan dat ik afdaal. Naar beneden gaan is lastig voor mijn knieën en deze afdaling door het bos was soms wat steil en vooral smal en nu ben ik - buiten een plezante en soms een ambetante - ook nogal een bange... ik hou mij dan soms vast aan mijn liefste zijn kolenschuppekes (lees: grote handen, liefdevol gezegd), maar als die wat verder vooruitloopt (want hij heeft ook nog eens zevenmijlslaarzen aan), dan pleeg ik mij soms vast te houden aan bomen - in het beste geval -, zelfs het kleinste twijgje is dan een houvast voor mij. Moest ik op dat moment vallen, ik lag zeker beneden met het schattige twijgje in mijn vuist geklemd, maar voor mij is alles wat vasthangt op zo'n moment 'mon pied-à-terre', zoals ge een stek hebt in het buitenland. Niks aan te doen. Gelukkig blijf ik meestal wel overeind, maar ik ben er zeker van dat mijn liefste anders met zijn 'laarsjes' vliegensvlug naar beneden zou snellen om mij daar dan op tijd op te vangen in zijn 'schupjes'.

Het schatje, hij ziet af met mij, wat zeg ik, die verdient gewoonweg een 'gouwe madolle' (slang).

That's why I love him![e-1f498]

Morgen hopelijk terug de oude!

Gegroet,

ME, MYSELF and MIGRAINE

Song of the day (lyrics, de melodie ken je wel) - Barbara Streisand

Oh, my man I love him so, he'll never know

All my life is just despair, but I don't care

When he takes me in his arms, the world is bright, all right

What's the difference if I say, I'll go away

When I know I'll come back on my knees (dat zal bij mij moeilijk worden [e-1f602]) some day?

For whatever my man is, I am his forever more


  • 26 September 2023 - 22:02

    Zwemmaatje :

    Hey Coiske, hopelijk is dit je enige migraineaanval van de vakantie. Gelukkig achter de rug nu. Geniet verder nog van het heerlijke weer met je cherie [e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b]


  • 27 September 2023 - 08:59

    Greet:

    Dikke dikke zoen en stevige knuffel [e-1f970] [e-1f970][e-1f970]


  • 27 September 2023 - 09:14

    Mariette:

    Gelukkig ben je weer je eigezelve en kunnen jullie verder genieten van wat nog gaat komen.

    ‘Knuffels


  • 28 September 2023 - 14:10

    Swa En Ingrid:

    Ja migraine ik ken da ni plezant hé. Ik had daar vroeger meer last van dan tegenwoordig gelukkig voel ik dat op voorhand aankomen en neem ik direct medicatie dan zwakt dat toch een beetje de symptomen af.

    Maar ni geklaagd het is weer voorbij die smerige aanval op uwe kop en maag.

    Geniet van jullie wandelingen en niet verloren lopen hé of doen wij dat altijd maar alleen[e-1f644].

    Dikke bees


  • 28 September 2023 - 19:57

    Boterdaele Hilde:

    Die vervloekte migraine toch! [e-1f92a]

    Bijna drie maanden is het geleden dat ik met volle vaart naar beneden donderde! Maar mijne schat stond boven met een vraagteken boven zijn hoofd. En op een keienstrand staan geen bomen he.

    Allee amuseer jullie nog en soigneer uwe infermier he [e-1f605][e-1f44d]

Tags: La Bruche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Françoise

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 36
Totaal aantal bezoekers 6666

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2023 - 15 September 2023

Eduaarrr et Franzi, Les Choucroutiens Alsaciens

08 November 2017 - 25 November 2017

EdwardskiSwaskiinPolski2017

02 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Motorhomediaries 2015

Landen bezocht: