DE MOTORHOME - Reisverslag uit Rothau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu DE MOTORHOME - Reisverslag uit Rothau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

DE MOTORHOME

Door: de Gollem

Blijf op de hoogte en volg Françoise

25 September 2023 | Frankrijk, Rothau

Goete morrege, weeral goe gehiphopt vanmorgen se..

'Elk foorteel hep ze nateel" zeggen ze en dat is met álles zo.

Een motorhome is leuk om mee te reizen, je hebt alles bij, maar je moet ook veel thuislaten natuurlijk. Je moet ook constant op je gewicht letten. Nee, niet op je eigen gewicht natuurlijk - alhoewel[e-1f60f] - maar je mag niet 'over-laden'.

Trouwens bijna alles met -over is niet goed: overbodig, overlaten, overroepen, overdaad, (r)over [e-1f602], overspel [e-1f602][e-1f602] en NEVER "overdo": niet met eten, niet met drinken en zéker niet met kuisen (hé Mariettie), daarvoor zijn we hier niet hé. Toch moet ge de motorhome een beetje onderhouden, maar groot is het niet en ik heb het allemaal bij: swiffer(doekjes), Dettoldoekjes, keukenrol,... zelfs een schuurmachien (haha, nee).

Je moet ook weten dat een motorhome één groot opbergvak is, ge kent dat wel van zo'n nieuwe sportzak: tegen dat hij versleten is, vindt ge nog een verborgen tiretteke. Zo ook hier binnen: overal vakjes en schuifjes, lichtknopjes hier, USB-aansluitingen daar, vliegenhorren en zonneweringen, gasflessen, pompen en een bedieningspaneel.. en dat alles moet constant open/dicht, naar boven/beneden, op/af, aan/uit, allemaal afhankelijk van de staat waarin uw rijdende villa zich bevindt. Altijd vergeet ge wel iets.. maarrrr NEVER en dan ook NEVER forget om de WC-klep te sluiten, want dan zult ge pas moeten kuisen (het bespaart u dan langs de andere kant wel een 'minitrip' met uwen trolley naar 'Shittie-land' (zie hiervoor mijn eerste zin).

PS Vivke, al over nagedacht wie van jullie op reis zou mogen met het zwarte koffertje? Gij zijt toch altijd vroeg wakker...

ORDNUNG muss dus sein hierbinnen anders vindt ge binnen de kortste keren uw eigen zelve niet meer terug.

Nu vergeet ik jullie nog te vertellen over ons KELDERKE. Zo noemen wij ondertussen de kleine ruimte in de vloer thv de slaapruimte. Hier ligt nu voor ene keer is gene wijn in, maar die 'kelder' is van MIJ, alleen van MIJ,

"MY PRECIOUS" (zoals de Gollem in de Lord of the Rings-saga dat steeds zegt, dit voor de kenners), MON petit Institut de Beauté, wat hier allemaal te vinden is, is te veel om op te noemen, maar één ding is zeker: het zijn goed gevulde zakjes; als al die rommel nu nog eens zou helpen [e-1f633]

Pas op, onze wijn reist ook mee natuurlijk, maar die ligt in onze 'garage' (oui oui) en wordt regelmatig aangevuld, zij het dat we tegenwoordig ook alcoholvrij bier bijhebben. We organiseren hier dan ook alcohol-loze dagen... als het ons uitkomt, haha en das niet dikwijls. Sech, 't is voor iedereen vakantie! En daarbij alles met -loos is ook meestal niet goed: 'loos' betekent 'niets', loos is voos.[e-1f61c]

Maar genoeg daarover.

Vandaag gefietst in MOLSHEIM langs 'le canal de la Bruche', FORT de MUTZIG bezocht (WO I - aanrader) en verder doorgereden tot op onze camping dans 'la vallée de la Bruche', aan de voet van de Vogezen.

Straatsburg was goed, het is een verademing om nu terug in de natuur te zijn.

Bis Morgen,

Heisse Helga und Herr Flicker

Lied van de dag: In mijn caravan, cara caravan (Will Tura)

PS: we hebben vandaag ons Victoria opgegeten (de beide andere madeleines liggen al met schrik te wachten op hun beurt)

• 26 September 2023 - 10:34

Greet:

Goeiemorgen schatten

Geniet van je ‘villa’, de natuur en vooral een lekker glas wijn [e-1f377]

ps: seffens naar de Franse les …..voor de eerste keer dit schooljaar [e-1f605]

• 26 September 2023 - 15:02

Swa En Ingrid:

Ik weet niet wanneer jullie terug komen maar ik hoop toch jullie verslag te kunnen blijven volgen. Wij vertrekken vrijdagnacht dus mogelijk zijn jullie dan nog op trot. Ik neem mijn laptop ni mee maar dan lees ik het vervolg wel als we terug zijn.

Het leest allemaal zoals een vlot boek ik vind het geweldig.

Geniet verder van de natuur, het eten en ook het glaasje wijn.

Tot het volgende verslag.

Dikke kus.

• 28 September 2023 - 19:44

Hilde Boterdaele :

Hela! Ik moest nog wat inhalen want je laatste verslagen zaten in mijne spam. Ik wist zelfs nog niet hoe ik die kon openen. Ja straf he [e-1f61b] wat een amusement iedere keer om je verhalen te lezen. Echt lachen geblazen. Goe bezig!

Groetjes [e-1f970]