Bokrijk in Amerika - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Bokrijk in Amerika - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Bokrijk in Amerika

Door: Coizie

Blijf op de hoogte en volg Françoise

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag iedereen
Vandaag eerst Bodie bezocht, een ghosttown waar vroeger (tot 1940) gouddelvers en hun familie woonden, leuk en nog authentiek.
Een aantal gebouwen zijn nog redelijk intact (hotel, school, bar, the mill,...., van andere staat enkel het houten skelet nog overeind , maar het meeste is verloren gegaan in verschillende branden.
De weg ernaar toe was goed behalve 't laatste stuk, dat was een grindweg en ik kan jullie vertellen, dat was schudden geblazen.

Na Bodie verder tot Mono Lake, een zout en zuur (alkalisch) meer met Tufasteenformaties (waar zout en zoet water botsen geeft dat dit resultaat). Gek die torentjes die uit het water steken.

Van dit meer verder naar Mammoth Lakes, een wintersportoord, waar we gekampeerd staan. Er staan hier weer reusachtige motorhomes, echt bussen,... morgen rustige dag: wat sightseeing doen in t stadje, de fall colors(herfstverkleuring bladeren) gaan bewonderen, wat lezen, tekst leren' jahhh Connieke.

Wij proberen alle dagen om foto's te uploaDen mr 't lukt niet (helpdesk site gecontacteerd en er wordt aan gewerkt....).

WAT N PRACHTIGE LANDSCHAPPEN WEER ONDERWEG: bossen - veel verbrande stukken trouwens -, besneeuwde bergtoppen, meren, hoogvlaktes met alpine weiden, ..

.... wordt vervolgd

Xxx
Wij

• 08 Oktober 2015 - 15:58

Hilde:

Hi folks :-)
    Toffe reis zo te lezen!
    Coise, moet ik mij de mobilhome voorstellen bij ontvangst als Franka's huisje op wielen? ..:-)
    Geniet ervan, ik zit in saaie vergadering :-(
    Grtz, Hilde

• 08 Oktober 2015 - 19:22

Conny:

Tja ik heb nog geen tijd gehad voor mijn tekst... ma ja ik heb dan ook geen vakantie hè make!!! ;-) geniet er maar van ginder. .. dikke kus x

• 08 Oktober 2015 - 21:59

Gunter, Veke En Milan:

Hoi Amerikanen,

Was dat jullie mobile home????? die rooie

Geniet volop en wel voorzichtig zijn he

xxx wij 3

• 09 Oktober 2015 - 09:30

Christiane:

prachtige reis als ik dat allemaal zo lees.Ik rook die dennenbossen al,mmm zalige geur is dat.
    Benieuwd naar het volgende verslag.

Dikke kus voor alle 2 xxx