DE OCHTENDMENS - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu DE OCHTENDMENS - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

DE OCHTENDMENS

Door: Alice, de trekkervis

Blijf op de hoogte en volg Françoise

22 September 2023 | Frankrijk, Straatsburg

Helaba! Al wakker? Hupakee, ikke wel, fris en monter.

Grappig eigenlijk als ge zo 's morgens vroeg rond 7 à 7.30u al naar de douches gaat. De meesten liggen dan toch nog in hun vakantiebedstee te slapen (allee wat er zich achter die gesloten gordijnen allemaal afspeelt, dat weet geen mens), maar diegenen die zich dan tóch naar buiten wagen op 'het uur van den hond', verwachten duidelijk niet dat gij daar ook zijt. Vanmorgen bijv. kwam ik een 'schot' tegen met enkel een rokske aan (lees:handdoek), hij deed precies of ík was er niet. Iemand met wie je de avond voordien nog een hele babbel deed, is dan bijv. zijn hondjes aan het uitlaten (slaapogen, bloot bovenlijf, korte short en haar dat alle kanten uitsteekt) en kijkt dan angstvallig de andere kant op, betrapt in zijn ochtendlijke staat, terwijl de hondjes just wél de aandacht willen trekken, hilaaaarissch. Ik begrijp het anders wel zenne, ik kijk 's morgens ook nog niet teveel in der Spiegel.

Hoitte dus richting Strasbourg, logies op de Hutopia-Citykamp, zeer gekend onder de kampeerders. Onderweg - in Gambsheim thv een elektriciteitscentrale op de Rijn, nog 'une passe à poissons' (vistrap) bezocht, speciaal ontworpen voor de 'trekkers' onder de vissen (ja die hebben geen caravan en moeten al zwemmend via die weg van de zee naar de stroom geraken (of omgedraaid).

Ter plaatse een rustig namiddagje: rondgang over de camping - hoeveel soorten motorhomes, vans, caravans, tenten, iglookes, glampingtoestanden, joerten, cabannekes, cottages, chalets, roulottes ofte pipowagens,... bestaan er just... nieuw, oud, heel oud, sixtiesmodellekes, grote, kleine, heel grote en hele kleine, schone, lelijke, rotversleten exemplaren,.. noem het en het staat er en ze hebben allemaal 1 ding gemeen: sleffers voor de deur.

Morgenvroeg schalt de trompet weeral om ZEVENHURREKESDERTIG, ons Marremotteke oproepen, iets in ons frakske slagen en weggewezen met tram 7 naar de koekestad.

That's all for today folks. See you again tomorrow!

Sleepy sleepy

Gezegde van de dag: Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee

Wetenswaardigheidje: A salmon a day keeps de doctor away

Eddietje en Coizietje

• 26 September 2023 - 09:52

Swa En Ingrid:

Ja campings het is iets speciaal hé ge zijt ervoor of juist ni. Wij wel natuurlijk.

Goede reis!