A French bitch(e)! - Reisverslag uit Bitche, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu A French bitch(e)! - Reisverslag uit Bitche, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

A French bitch(e)!

Door: Françoise

Blijf op de hoogte en volg Françoise

18 September 2023 | Frankrijk, Bitche

Morgen! Goed is er niet bij, want wij werden al vroeg wakker van het geraas op de Boomsesteenweg aan de idyllische jachthaven [e-1f615]. De Smokey-Redbullers lagen nog lekker hun roes uit te slapen.

Voordeel hiervan was dat wij al om 08.15u in de Intermarché stonden.... dan weiter, maar een halfuurtje rijden tot aan de Citadel van Bitche, toneel van een belangrijke veldslag tussen Frankrijk en de Pruisen (1870-1871). Aanrader.

Onze douche lekte trouwens, en die heeft nog wel twee afvoerputjes! Bij nazicht door mijne loodgieter (ja ik heb veel mannen bij: chauffeur, loodgieter, elektrieker, fotograaf, technieker, ICT-er, gids, alleen de kok ben ik vergeten); dus bij nazicht door mijne loodgieter blijkt de ene sifon afgebroken en steekt er bij de andere afvoer gewoonweg geen sifon in?! Douche gebruiken gaat dus voorlopig niet.

Verder was dat dorp zo dood als een pier (maandagblues, zeker na les Journées du Patrimoine van dit WE), zelfs geen caféeke open... gelukkig zijn wij nog altijd goed voorzien. Vandaag wat soberder avec une bière 0%.

Begin ik een spaghettieke te maken, loopt het water toch niet meer weg zeker.... toeta toeta.... daar was mijn loodgieter weeral met zijn werkbak en pillicht... die ruimtes zijn dan allemaal zo klein en mijne loodgieter is nogal ne grote... weer een sifon gedemonteerd... niks te zien deze keer....[e-1f914]

Allez morgen terug en route naar dass Knekelhaus (Ossuarium, zoek het maar eens op, maar foto's volgen), dan wandelen en (hopelijk) eten aan l'Etang de Hanau en verder naar Niederbronn-les-Bains (ook camping met goede reviews en blijkbaar propere douches, oh ja, kent ge me of kent ge me??? [e-1f61d]

Ik hoop daar ook de Keschtewurscht te kunnen eten.... als ik kan breng ik er een paar mee...

ps sorry dat jullie enkele keren hetzelfde verslag kregen, maar er ging wat mis.... foto's volgen misschien

Noch ein Kuss vor dem Schlafengehen [e-1f48b][e-1f4a4]


  • 19 September 2023 - 09:19

    Annick:

    Amai wat een avonturen! Jullie zijn nog maar pas weg en t kasteeltje is al half afgebroken! Den blog is in ieder geval plezant! Veel plezier nog!


  • 19 September 2023 - 09:57

    M&M:

    goede morgen avonturiers

    na een goede start en waarschijnlijk al heel mooie omgeving, wat is dit allemaal, wil ik mijne loodgieter opsturen met de Vab, die kan ook koken [e-1f60b] das knekelhaus is wel heel speciaal he en die wurscht daar zijn we naar benieuwd. Hopelijk komt doucheke terug in orde he, nog veel plezier [e-1f618]


  • 19 September 2023 - 18:01

    Swa En Ingrid:

    Leuk zo'n reisverslag en ja verrassingen zoals slechte afvoer e.d. moet er ook bij zijn hé dat maakte het een beetje spannend.[e-1f631] Je schrijfstijl is ook weer in orde je kan misschien nog schrijfster worden nu je op pensioen bent. Ik hoop dat ik jullie nog kan blijven volgen als we in Tenerife zijn want wij vertrekken 30 september en ik denk dat jullie dan nog niet terug zijn.

    Geniet met volle teugen hé maatjes.

    Tot de volgende!![e-1f60d]

Tags: Bitche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Françoise

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 37
Totaal aantal bezoekers 6655

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2023 - 15 September 2023

Eduaarrr et Franzi, Les Choucroutiens Alsaciens

08 November 2017 - 25 November 2017

EdwardskiSwaskiinPolski2017

02 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Motorhomediaries 2015

Landen bezocht: