La Base Nautique fantastique rikketikketik - Reisverslag uit Sarreguemines, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu La Base Nautique fantastique rikketikketik - Reisverslag uit Sarreguemines, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

La Base Nautique fantastique rikketikketik

Door: Françoise

Blijf op de hoogte en volg Françoise

18 September 2023 | Frankrijk, Sarreguemines

Goede morgen opnieuw!

Vanmorgen met het zonnetje op ons gezicht vanop onze leuke camping aan de Semois vertrokken richting ALSACE. Vanaf zal onze voertaal dan ook het Elszasserditch worden, maar voor de gemakkelijkheid zal ik verder in het Niederlandsch schreiben. Wai sukkelen nog een beetje met de informatica hier, maar dat lost zich wel op.

De hele dag aan 'slow travelling' gedaan richting onze eindbestemming voor: een mooie campeerplaats aan het meer van Hoste.... wel 'first come first serve' hier (zoals ze dat in kampeertaal plegen te zeggen) en - jullie raden het al: de leste was voor ene keer niet den beste: die lätzte Platz joist für unsere Nase wech ... brute pech. Na verder zoeken langs onbestaande, onbereikbare, te renoveren campings ... helaba: lezen wij: 'gratisch staanplaatsen aan de base nautique van Sarreguemines.. wai daar als den Teufel naar zu: ja wadde, zoals iedereen weiss besteht 'gratisch und für nichts' niet en staan wij nu op een betonnen plaat zonder elektriciteit (gelukkig kan een motorhome dat wel hebben en moesten we geen kaarsen aanstecken). Wel warm onthaald door een koppel "smokey-Redbullers" (ik laat het aan jullie fantasie over om hierbij een beeld op te wekken), zij wisten alles want stonden hier al VIER hele dagen [e-1f631]

Wieder Suppe mit Brot, yammie yammie mammie.... dat wordt hier een goedkope vakantie haha, nog wat handjes vasthouden in dass Bett und Schlapie Pappie. Tschuss, bis später.

Die mutti und vati

• 19 September 2023 - 08:23

Mariette Van Roosendael:

Jullie schrijfsels goed aangekomen maar fotootjes komen niet door, misschien doe ik iets niet juist, kan natuurlijk ook hè. Knuffels, kijk uit naar jullie volgende avonturen onderweg