Asjemenou, de fietsersbond van Haguenau! - Reisverslag uit Haguenau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Asjemenou, de fietsersbond van Haguenau! - Reisverslag uit Haguenau, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Asjemenou, de fietsersbond van Haguenau!

Door: Kotte Lopeeki

Blijf op de hoogte en volg Françoise

21 September 2023 | Frankrijk, Haguenau

ssssst goeie morgen, maar ik moet stillekes zijn want mijn reisgezel alias 'Marremotte' (en nee das geen zwerver die ik onderweg heb opgepikt [e-1f644]), hewel die slaapt nog. Het is ook nog vroeg (7.30u) maar ik wil bij de eerste in de douche staan, ge weet ondertussen waarom (mijn lieve dochter Sofietje zal nu minstens denken (oh ja want ik ben er niet om tegen te spreken): 'get a life moederke'.... ben bezig schat....

Ikke dus weer met heel mijn bazas naar den douche (nee, nie waar haha)....

Nadat ons Marremotte en ik ontbeten hebben (slurp slurp cornflakes, das altait in de vakantie, dan eet mijnen elektrieker Kellogs Frosties...hij heeft zo zijn 'gewoontekes'), is hij met zijn valieske naar den 'dump' gegaan. Dees zal ik effe explikeeren: onze motorhome heeft nl. een 'kak-trolley' jaja das ongeveer even groot als zo'n trolleyke voor ne short-trip en ook op wielekes. Iedere camping heeft een soort 'rioolputteke' om dat in uit te gieten... das werk voor de man van de vuilkar (die ook mee is [e-1f602][e-1f602]) ah jaa, want madame de Pompadour (reist ook mee) die vindt dat natuurlijk heeeel vies en die mannen die zijn dat gewend (shame on me, maar tis de realiteit en ik ben tenminste eerlijk).

Aangekomen in de stad Haguenau, onze fietsen uitgepakt en een leuke fietstocht gedaan. Ik heb onderweg de gids uit onze rijdende villa gezet en een liftende ballerina meegenomen. Tja ik ben nl. mijn ventje zijn fietstenue-kes vergeten... kan ik er wat aan doen zeg dat die ineens niet meer in die zak zitten; bijgevolg heeft mijne -nog steeds- slanke echtgenoot een koersbroekske van mij aangedaan... heb de hele dag naar zijn strak k... gezien [e-1f60d] .Nadat de ballerina enkele keren de verkeerde weg was ingeslagen (pad vol keien, heen en terug), heeft Madame de Pompadour haar kroon (ergo fietshelm) tegen de grond gesmeten en ja hoor, zat het er tegen (mijnen ambetante kwam efkes boven) [e-1f633] .Toch nog op tijd terug in het centrum geraakt om 'le musée du Bagage' te kunnen bezoeken. Eind goed al goed. Nu weer op een leuke camping in de plensende regen, gelukkig kan ons rijdend huisje daar tegen.

Mesdames et Messieurs, je vous salue pour ce soir,

j'ai fait mon devoir et j'espère de recevoir

beaucoup de reactions

pas avec un crayon

mais sur ce site d'internet

RETTEKE TETTEKE TET (ik wist niets anders dat rijmde)

Spreuk van de dag: In zijn koffer kruipen

Grap van de dag: Eddy vond het nodig om mij te verduidelijken dat de kleine vliegjes (die steeds rond ons hoofd hangen in het bos) geen Vliegend Hert-jes zijn - haha allee toch sech

Getekend: de pedaloo-ers


  • 22 September 2023 - 09:14

    Zwemmaatje :

    Geweldig, onzen Eddy zal zich ook geen minuut vervelen met zijn madame hè !!

    Je zou een column moeten vragen in de Morgen, haha [e-1f606] Leef ze [e-1f618][e-1f618][e-1f618]


  • 22 September 2023 - 12:57

    Greet:

    Dag reisduiven

    Tof hé [e-1f44c]reizen met een camper [e-263a]️

    Onze (pardon JP’s) camper is ietsje primitiever maar ook superdepup [e-1f923]

    JP en ik gaan ook nog eens een poging doen om een weekje samen op reis te gaan…..

    Van 23 tot/met 29 oktober…..naar - jawel -Strasbourg [e-1f91e][e-1f91e][e-1f91e]

    Hopelijk lukt het deze keer [e-1f91e][e-1f91e][e-1f91e]

    jullie zijn niet zo ver van Strasbourg…..denk ik…..[e-1f60f]

    dikke [e-1f48b] zoen

    Greet


  • 22 September 2023 - 13:30

    Swa En Ingrid:

    Plensende regen? Hier gisteren heel de dag plensende regen maar ik heb toch de kans gezien tussen de druppels door te lopen om een paar nieuwe schoenen te kopen, ne mens moet daar iets voor over hebben hé.

    Geweldig reisverslag weeral maar als ge met de camper weg bent moet gij ook al wel eens een vuil jobke[e-1f637] doen hé zeg, ge zet ne wasknijper op uw mooi neusje en daarmee uit. Ge kunt nu al douchen zonder er nachtmerries van te krijgen dan zal het uitgieten van het poepvalieske[e-1f4a9] ook wel lukken.

    Veel reisgenot maatjes. Dikke knuffel[e-1f618]


  • 23 September 2023 - 19:05

    Mariette:

    Al eens aan gedacht om die leuke gebeurtenissen te bundelen in een scenario en het op een podium te brengen, succes verzekerd, ik kom zeker kijken[e-1f923]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Françoise

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 6627

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2023 - 15 September 2023

Eduaarrr et Franzi, Les Choucroutiens Alsaciens

08 November 2017 - 25 November 2017

EdwardskiSwaskiinPolski2017

02 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Motorhomediaries 2015

Landen bezocht: