Muss er nog ein 'knook' sain?! - Reisverslag uit Niederbronn-les-Bains, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Muss er nog ein 'knook' sain?! - Reisverslag uit Niederbronn-les-Bains, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Muss er nog ein 'knook' sain?!

Door: Heidi aus der Vogeezen

Blijf op de hoogte en volg Françoise

19 September 2023 | Frankrijk, Niederbronn-les-Bains

Pfieuww, hellowwwkes tout le monde

Na 22.000 stappekes, 10 keer mijn doel gehaald (volgens mijn horloogeke toch), een verbruik van 2200 caloriekes en deze avond een veelvoud hiervan terug naar binnen gezwolgen te hebben, schrijf ik jullie main verschlag von heute, jawohl, biennesurre!

Vanmorgen vroeg (rond 7.30u) opgestaan en een kattenwas (jasicher, miauw) gedaan aan ons pompbakske (nu was ons vers water weer op - ja wij zijn goe bezig hier [e-1f644]), mijn lijveke ingesmeerd met Nivvveaa , een ontbijtje in ons graat geslagen en dan zijn we vertrokken richting Schorbach met zijn Ossuarium (zie foto).... amaai mijn botten hoeveel botten en welke sukkelaar heeft die mogen stapelen. Efkes dacht ik dat ik mijne nonkel Charel herkende, maar .... neen grapje, reeespect! Dan mooie wandeling gedaan langs de Etang de Hanau, de Eberfelsen beklommen - allee tot aan de voet - dat die nie omvalt sech.... en dan verderdoor nog tot aan Château Waldeck geklommen, een ruïne maar supertof en we hadden een geweldig uitzicht vandaar op die oneindige bossen.

Daarna nog effe doorgereden tot in Oberbronn. Volgens de Michelingids één van de mooiste dorpen van Frankrijk, niet te missen!! Weer overdrijven ja, altijd hetzelfde en toch trappen we er weer in: wat oude vakwerkhuizen zoals we er al veel gezien hebben, een moeke voor haar deur, wat ornamentjes aan de muren.... Eigenlijk maar een dooie mus en het ergst van al: geen café te bespeuren! Cultuurbarbaren dat zijn wij, haha, nee nee, maar wij zijn veel te veel gewoon, dat ist.

Dan maar verder tot de camping in Niederbronn-les-Bains. Geen bad gepakt hier (das voor morrege) maar 2 km de heuvel af gewandeld om iets te eten. Een oerdegelijk en klassiek hotel-resto gevonden, joepiee, eindelijk zat ons Soos met haar eigen én met de voeten van hare verpleger onder tafel (want ook dat heb ik bij, jaja, tis hier druk in de motorhome). De garçon was een broer van Magister Magius: hij kon met zijn rechteroog in zijn linkerbinnenzak zien...[e-1f440] loensssschennn noemen ze dass in het Elszasserditch.

Nu ben ik met een volle maag nog mijn best aan het doen om voor jullie allemaal weer een epistel te schrijven.

Allee pistolee, gedaan ermee.

Heisse grüsse,

Florence Nightingale en ikke

Spreuk van de dag: beter één sifon in de hand dan 10 in de winkel

• 20 September 2023 - 07:13

Swa En Ingrid:

Geweldig, nog van da de komende dagen met een volle of een lege maag dat speelt voor ons gene rol. Dikke kus.

• 20 September 2023 - 08:46

Greet:

Ik ben een gelukkige madam! Kan je volgen [e-1f389][e-1f389][e-1f389]

• 20 September 2023 - 10:01

M&M:

gute morgen liebe schatten

rap rap want de Gaston gaat beginnen nee nee iedere morgen schnell schnell of unsere Coisie haar verschlag al hebt gemacht,

Top!

• 20 September 2023 - 10:17

Viv:

Hoe leuk allemaal. Ik krijg vanaf dag 1 alles prima door, zowel foto's als tekst!

Gelukkig heb je een allround man [e-1f917]

En idd in de boekskes is het vaak wat grootser en spectaculairder voorgesteld.

Er is nog genoeg tijd over om leuke eet/drank tentjes tegen te komen (laat ons hopen).

Enfin geniet er van met of zonder veel water en bij gebrek een frisse duik ergens aan een passerende vijver [e-1f61c] is ook een optie [e-1f618]

• 20 September 2023 - 15:18

Zwemmaatje:

Awel ge doen jullie da goe seg. Ik volg met plezier jullie avonturen, verteld op jouw hilarische manier !! Geniet er nog van en lekker eten en drinken zal er nog genoeg komen. Schol [e-1f37b]en veel groetjes xxxxxxxxxxx