WINTER WONDER LAND - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu WINTER WONDER LAND - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

WINTER WONDER LAND

Door: DE IJSPRINSES

Blijf op de hoogte en volg Françoise

16 November 2017 | Polen, Zakopane

hellowski daarski

Het is al laat maar ik wilde jullie nu niet ontrieven van een nieuw leuk reisverhaal (??!).

Vandaag nog efkes wat fotokes gaan pakken van een leuke Moct (brug) in Krakau. Met bezwaard gemoed vertrokken uit Krakau richting Zakopane. Over 't algemeen mooie wegen en we kregen al vlug zicht op de pieken van het Tatragebergte.

Aangekomen eerst op zoek gegaan naar wass zum fressen (oh ja dat komt altijd op de eerste plaats hé) want we zitten nu op een appartement. Heel rustig gelegen, buiten de dorpskern en de huisbaas wist al direct te vertellen dat er soms beren zitten (weet niet of hij ons een kleine of grote blaas heeft wijsgemaakt). Wat ik wel weet is dat we ipv sightseeing vanavond 'supermarktseeing" gedaan hebben.

Eerst naar een klein winkelke (dichtbijgelegen, en ja twas hier al stikdonker te vijven), toneeltje gespeeld voor de 2 treesjes achter de toog met gebaar van boterhammen smeren en iets bakken in de pan (want ik word gierig en ik wou maar 1 pakske boter kopen), maar nietsjewo niks, ze verstonden mij niet. Dus klein bekke gekocht en verder gezocht.

Haha, maar daar was een Carrefour Express,, maar die hadden nog nooit van fruit gehoord .... ook wijn hadden ze niet... en geen café zonder bier, maar ook geen appartement zonder wijn dus, ook een bekke gekocht daar en.... weiter

Geschäft nummer drei: ein Likörwinkeltje

Dan Lidl gevonden en rest van inkopen gedaan

en toen kreeg ik de slappe lach.... 4 winkels voor 3 bananen, 1 brood, wat toespijs en nog wat, vertelt dat aan gene mens...

Huisbaas had 2 resto's aangeraden die vlakbij liggen maar het ene was geschlossen jaah und in het andere kondt ge aan alle tafels tegelijk gaan zitten... en dat hadden we al eens gehad...dus heb ik een boterham met kaas moeten eten

Morgen op onderzoek. Het is ons l wel duidelijk dat ze hier misschien pogingen doen om een mondain skioord te worden, maar dat ze nog een lange weg te gaan hebben, want dat is hier geen boeregat, maar 5 boeregaten bijeen.

Jetzt schlafen en het zal 'dicht bijeen is warrem' zain want het bed is genen boulevard zoals int hotel, gohhhh

Slaap ze!

Spreuken van de dag:
'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert' (pff wat kan mij dat schelen)

'Wie zoekt die vindt' (dat hebben we ondervonden)

• 16 November 2017 - 23:06

Christiane :

Man,man wat zijn wij rijke mensen.
    Hoelang blijven jullie in dit appartement?
    Hoeveel graden is het daar?
    Ik ben nen echte kerjeuzeneus he.
    Sloppekes Christiane xx

• 17 November 2017 - 20:27

Marc En Martine:

gute abend mein liebe freuden,

4 winkels en nog geen fleske wijn, ik zou zeggen kom maar rap naar huis....nee nee t was voor te lachen, geniet jullie maar van deze supertoffe reis...maar wij beseffen inderdaad te weinig hoe gemakkelijk we het hebben met alle luxe rondom ons zonder kilometers te moeten afleggen voor alles te kopen waar we goesting in hebben....

dikke kus
    XX
    M & M

• 18 November 2017 - 12:24

Lippevelt:

Weil sie beiden urlaubers sind, hatted den vatti wieder ein stuk himmel geleistet er ist wieder am die arbeid in seine badeszimmer um die scheise steinen gegen die maueren tzu flansen . Gruss gott und vieles gluck nog dabei hartzligge grussen nog von uns beiden yvo und lepere