De avonturen van prinses Prieeltje en Kulderzipken - Reisverslag uit Lembach, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu De avonturen van prinses Prieeltje en Kulderzipken - Reisverslag uit Lembach, Frankrijk van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

De avonturen van prinses Prieeltje en Kulderzipken

Door: Margaretha von Fleckenstein

Blijf op de hoogte en volg Françoise

20 September 2023 | Frankrijk, Lembach

Propere morgen iedereen!

Château (ofte Schloss) Fleckenstein bezocht. Via 'Climbach' (letterlijk te nemen) naar Lembach. Zeer de moeite, weer zo'n arendsnest waarvan alleen de overblijfselen van te bewonderennnn sain. In dees geval was dat toch nogal wat, zelfs de latrines... amaai m'n gat - jaja daar hingt ge gewoon mee over het ravijn, ook aangenaam sech, de geur werd u waarschijnlijk wel bespaard, allee behalve voor diegene die toevallig beneden stond..

Oo ja, nog bijna vergeten: vanmorgen was dus het grote moment voor ons Coiseke aangebroken: douche à la 'campinge'. Tja ge kunt nu zeggen niks speciaals, maar voor mij is dat toch altijd een overwinning. Is dat nu flauw, vindt ge mij een viesneus of wat... niks aan te doen, ik ben meestal een plezante, maar soms ook een ambetante (dixit mijnen beste vriend (ja die is er ook bij [e-1f618]) . Dus ikke richting doucheruimte, let op, goed geladen: een zakske (zeg maar "zak", uwe mond zal niet scheuren) met een propere onderbroek BH, douchegel, een washandje, een kleine en grote handdoek, een badmatteke (niet gebruikt wegens té natte vloer), sleffers (tegen de schimmelvoet), shampoo, crèmebad, leave-in conditioner, curling cream (ja mijn zwemmaatje weet dat ik dat altijd allemaal bijheb), mijne blauwe bus Nivveaa natuurlijk plus een nagelknipper, nagelvijl en nagellak, pistoleekes en koffiekoeken.... (nee das gelogen, het waren sandwiches), haha nee... overdreven... dat durf ik nogal eens doen. Viel reuzemee, heel proper en Florence zat de douche naast mij, dus we konden ook een babbeltje doen [e-1f602] (hehe, ik vind mezelf weer plizant).

Na het kasteeltje - via de Kol van de Doif (le Col du Pigeonnier) weer zo'n 'impressionant' dorpje bezocht: Wissembourg. Wel leuk en een tearoom van een bekende patissier bezocht met onze zoetebek Edouard-le-Grand. Daarna terug campingwaarts via keimooie dorpjes waar geen mens op straat te bespeuren valt... ook dat is Frankrijk.

Nog burrata gekocht voor ons avondmaal. Mijn charmant ventje had van de campinguitbaatster gisteren al direct een groot rundshart gekregen... vrij vertaald een Coeur de Boeuf-tomaat en die moet dus op. Vanavond zullen wij dus met ons beider voetjes onder de 'campingtafel' zitten. Oladiee toch nog beter als wortelpuree!

A demain (ja het is hier Frans en Duits door elkaar),

die Fleckensteiners

Spreuk van de dag: iedere vogel zingt zoals hij gebekt is

Grap van de dag: ik wou de rekening in de tearoom gaan betalen: 16.26 , maar dat was het uur van de bestelling (ik dacht al, das zo'n raar bedrag)

• 21 September 2023 - 09:36

Swa En Ingrid:

Gij zijt precies ni gewoon van de rekening te gaan betalen hé. Weer genoten van jullie lollig reisverslag je was precies goed voorzien om te gaan douchen op een camping slefferkes zijn inderdaad een must in de douchen van een camping.

Nog veel reisplezier en hopelijk is het daar beter weer want wij zitten hier momenteel in Turnhout in de pletsende regen[e-1f61c]

• 21 September 2023 - 09:44

Greet:

Ik ben trots op jou …..dat je je durven wassen hebt in de douche van de camping [e-1f605] [e-1f923]

Wat een knappe camper!!!

Geniet maar lekker en laat ons mee genieten met je “verslag”

zoen [e-1f48b]

• 21 September 2023 - 09:58

Sofie:

Amai wat een mooie uitzichten en dat met de zon van de partij!

Genieten maarrrr!!

• 21 September 2023 - 11:05

Mariette:

Gezellig buiten ontbijten voor de camper zie ik, leuk, is bij ons niet mogelijk wegens gietende regen. Trek maar verder met de camper en zo te zien wordt je nog een echte kampeerdenaar[e-1f602]

• 21 September 2023 - 13:23

Zwemmaatje :

[e-1f602][e-1f602]

• 21 September 2023 - 18:44

Eclaireke En Tompoeske :

gij zijt een pateeke zene ... nie wij ... Eclaireke en Tompoeske :)

Tags: Fleckenstein