Krakau die Oude en die Skoone, vervolg..... - Reisverslag uit Krakau, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Krakau die Oude en die Skoone, vervolg..... - Reisverslag uit Krakau, Polen van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Krakau die Oude en die Skoone, vervolg.....

Door: Swaaske de dikke ??!!

Blijf op de hoogte en volg Françoise

12 November 2017 | Polen, Krakau

Dag lieve volgers

Na de versterking van onze inwendige mens (we hebben trouwens weer serieus wat "schoefelaars" gezien), vandaag op verkenning doorheen Krakau.

's Morgens een wandeling doorheen de oude Joodse wijk (Kazimierz): de oude synagoge en de de tempelsynagoge (ook progressieve synagoge genaamd omdat hier veel intellectuele joden en 'verlichte' Joden kwamen) bezocht; gebouw in Moorse stijl ingericht).

Eddy stond vol in 'bewondering' van het besnijdenismes dat hier ook uitgestald lag.....

Daarna tram nummer 10 genomen tot aan de Barbacane (oud verdedigingsbolwerk van de stad) en dan door de Florianuspoort (de enige overgebleven stadspoort) de oude stad Krakau binnengewandeld, langs de Meir van Krakow tot aan de Rynek Glowny, het grootste marktplein van Europa. Ter plaatse bezochten we de ondergrondse Rynek, resultaat van opgravingen.

Op dit plein konden we tevens de Lakenhal bewonderen die langs binnen én buiten 'bekleed' is met souvenirwinkeltjes van het ergste soort.

Een stuk taart (Eddy toch) gaan eten in Camelot en koning Arthur ontmoet (nee das niet waar) maar 't was wel gene kamelot in Camelot ,
zegt dat Guinevere het gezegd heeft, amaai zo'n lekkere kaastaart!!!

Wandelen, slenteren, wandelen, zitten, rondkijken, wandelen....
Coiseke rondkijken en rondkijken om een goed restoke te vinden en ... ja hoor: rond 18.00 u was het Moment gekomen:

niet te gulzig geweest en 1 voorgerecht voor 2 genomen: antipasti met ham, kaas, tapenade,.... slechts 40 Poolse Zlotiekes (10 euro)... brachten me die daar een schotel waar ge met 4 uwen buik van rond kunt eten.
Ons Soos hét serieus heur best moete doen zulle... man, man.... en ons hoofdgerecht moest nog koome... dat hebbe we dan maar een uurke uitgesteld.

Allez weer een dag met té veel indrukken en té veel eten.

SPREUK VAN VANDAAG:
"Piany, Wkrety, Zamki, Klamki, Klotki, Nakretki, Silikony"

nee, grapje, dat was een opschrift van een oude ijzerwinkel, hihihi, goeie humor hé Sofieke ??!!)

nee, de spreuk van vandaag is:

"YOUR FIRST KISS ISN'T AS IMPORTANT AS YOUR LAST"

byebye
seffens oogjes toe en snaveltjes dicht want morgen moeten Mr de Uil en zijn wijf vroeg uit de veren, want om 09 u begint onze 7u-durende rondleiding door Autschwitz en Birkenau al..... en das toch 70 km van hier....

• 13 November 2017 - 11:29

Hilde:

Sissie en Edje,

Als ik het goed lees gaan jullie als 2 balonnen terugrollen naar hier met al dat goed(kope) eten en drinken!
    Wel tof om de bijhorende foto's te zien! denk da'k ook eens naar Krakau op bezoek ga...ooit.
    Ben wel effekes verschoten want nu dacht ik toch dat op foto nr 8 stond: FUCK (STAR) WARS!! Amai seg, den Eddy bijna een appelflauwte... al goed dat hij zo'n stevige kaastaart binnen had! :-)

Enjoy your stay!

Vandaag zal wel zwaar zijn in de concentratiekampen, des te meer moeten we er voor zorgen dat alle extremisme gebannen wordt!

Groetjes, sissie