Hot springs yeah - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu Hot springs yeah - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Françoise Lippevelt - WaarBenJij.nu

Hot springs yeah

Door: Franny

Blijf op de hoogte en volg Françoise

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Bishop

Vanmorgen vertrokken richting Bishop (mr 50 km)
Eerst Hot Creek geological site bezocht: Hot springs mr DANGEROUS, overal warnings om er niet in te gaan (uitlaatpijp van de aarde, van hete ondergrondse gassen die superhete opstoten zouden kunnen geven); wel prachtig met azuurblauwe plassen ('n mens zou er zo induiken); volgens het waarschuwingsbord reeds 14 mensen levend verbrand.
Verder langs Convictlake, maar dat was een misser want was wel mooi gelegen, maar asfalteringswerken, efkes moeten wachten en verder geen infrastructuur aanwezig. Dus, vlug teruggekeerd en verder naar Rock Creek Canyon om de verkleuring van de bladeren te gaan bewonderen. Supermooi!
Kleine wandeling gedaan want ons Soos haar knie (ën) spelen op.
Vooraleer de rit naar boven aan te vangen, eerst gaan lunchen bij Tom's Place, terugkeer nr de Sixties.
Dan verder naar Bishop; we mochten toch nog binnen in het Paiute-Soshone Cultural Center, wat Indiaanse Cultuur gaan opsnuiven. Onthaald door 'n superlieve meneer die speciaal voor ons alleen langer opengehouden heeft en veel uitleg gaf. Interesting.
Rond 17.30 u arrival op campground en Rv aangekoppeld.
Tijd voor aperitief!

Wat 'n temperatuurverschil ook: 50 km verder, van 2000 m hoogte naar 1200 m hoogte en opeens 'very hot', wij zitten nog altijd buiten om 09.00 u in t shirt.

Tot morgen
De happy campers

• 10 Oktober 2015 - 12:45

Leon:

Dag mammie en pappie,
    Ik heb net jullie berichtje gelezen. Ik wil ook graag bij de indianen zijn.
    Wij gaan straks naar de koekestad met papa en Sidje en mama en Leon.
    Daaaag!